"قبل و بعد”؛ شواهدی بر قدرت طراحی پیاده‌محور / گزارش تصویری


به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین به نقل از اتود ، "تامین فضاهای همگانی پیاده‌مدار" از اهداف اصلی پروژه‌های بهسازی شهری در اغلب شهرهای دنیاست. با کاشت درختان بیش‌تر، کاربست مسیرهای پیاده و دوچرخه و احداث نشیمن‌های شهری می‌توان مکان‌هایی با ترافیک کم‌ را طراحی کرد و نیز روش‌های پایدار حمل‌ونقل، چون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را اشاعه داد.

با هدف تبلیغ پروژه‌هایی که بر کیفیت پیاده‌مداری شهرها افزوده ‌اند، گروه برزیلی Urb-I اقدام به نشر پروژه‌ی "Before/After" کرده است. این پروژه حاوی تصاویریست که با مقایسه‌ی قبل و بعد یک فضای شهری، نشان می‌دهند که چگونه شهرها به بازتوزیع فضای همگانی‌شان دست زده‌اند. این پروژه‌ مشارکتی است و هر فردی که به Google Street View یا ابزاری مشابه دست‌رسی داشته باشد، می‌تواند به افزایش آگاهی عمومی پیرامون چنین تغییراتی در شهرها کمک کند.


پدرو آونسو دو اوال‌ـ سانتیاگو ـ شیلی


بنک استریت‌ ـ آدلاید ـ استرالیا


بلوار آیون سی ـ بخارست ـ رومانی


فورت استریت ـ آوکلند ـ نیوزلند


بلوار گریفیت پارک ـ لس‌آنجلس ـ ایالات متحده


کال مارکه دو لگانس ـ مادرید ـ اسپانیا


کوئنتیس اسلیپ ـ نیویورک ـ ایالات متحده


کپنهاگ ـ دانمارک


خیابان سنت هوبرت ـ مونترآل ـ کانادا


ریو دو ژانیرو ـ برزیل


لیسبون ـ پرنغال


ریو دو ژانیرو ـ برزیل


کویینز ـ نیویورک ـ ایالات متحده


دوبلین ـ ایرلند


لیون ـ فرانسه


مکزیکوسیتی


لسیبون ـ پرتغال


سالونیک ـ یونان


logo-samandehi