"قبل و بعد”؛ شواهدی بر قدرت طراحی پیادهمحور / گزارش تصویری
به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین به نقل از اتود ، "تامین فضاهای همگانی پیادهمدار" از اهداف اصلی پروژههای بهسازی شهری در اغلب شهرهای دنیاست. با کاشت درختان بیشتر، کاربست مسیرهای پیاده و دوچرخه و احداث نشیمنهای شهری میتوان مکانهایی با ترافیک کم را طراحی کرد و نیز روشهای پایدار حملونقل، چون پیادهروی و دوچرخهسواری را اشاعه داد.
با هدف تبلیغ پروژههایی که بر کیفیت پیادهمداری شهرها افزوده اند، گروه برزیلی Urb-I اقدام به نشر پروژهی "Before/After" کرده است. این پروژه حاوی تصاویریست که با مقایسهی قبل و بعد یک فضای شهری، نشان میدهند که چگونه شهرها به بازتوزیع فضای همگانیشان دست زدهاند. این پروژه مشارکتی است و هر فردی که به Google Street View یا ابزاری مشابه دسترسی داشته باشد، میتواند به افزایش آگاهی عمومی پیرامون چنین تغییراتی در شهرها کمک کند.
پدرو آونسو دو اوالـ سانتیاگو ـ شیلی |
بنک استریت ـ آدلاید ـ استرالیا |
بلوار آیون سی ـ بخارست ـ رومانی |
فورت استریت ـ آوکلند ـ نیوزلند |
بلوار گریفیت پارک ـ لسآنجلس ـ ایالات متحده |
کال مارکه دو لگانس ـ مادرید ـ اسپانیا |
کوئنتیس اسلیپ ـ نیویورک ـ ایالات متحده |
کپنهاگ ـ دانمارک |
خیابان سنت هوبرت ـ مونترآل ـ کانادا |
ریو دو ژانیرو ـ برزیل |
لیسبون ـ پرنغال |
ریو دو ژانیرو ـ برزیل |
کویینز ـ نیویورک ـ ایالات متحده |
دوبلین ـ ایرلند |
لیون ـ فرانسه |
مکزیکوسیتی |
لسیبون ـ پرتغال |
سالونیک ـ یونان |